Matklubbens Topplista

tisdag, april 14, 2009

Hemma igen

Så var man hemma i vardan igen.
Hade faktiskt kunnat stanna ett par dagar till,
eller
till och med
kunnat
stanna nå´t halvår eller så,
bara för att testa.
Det finns ju massor kvar att göra,
men det får bli till sommaren.

Idag var jag några timmar på jobbet och skickade ut alla försenade kontrolluppgifter som min slarvige chef har skippat.
Sen åkte jag hem och åt lunch.
Klockan två skulle Fanny på barnmottagningen och få medicin i dropp.
Eftersom Olle är förkyld och har feber, så följde jag med henne istället.


Två timmar med dropp.
Jag gick och köpte fika till oss och Fanny såg film och jag lusläste min nya Amelia.

Sen gick jag och köpte glass och fler tidningar.

Efter droppet skulle hon stanna för observation i två timmar, för att se så att hon inte skulle börja må dåligt.

Hon pysslade hela tiden.

Jag stickade nån timme, sen blev jag så sugen på att måla en gipsfigur och en Glad Påsk teckning.

Så timmarna gick,
ganska snabbt faktiskt,
det blev en riktigt skön avkoppling.

Inga kommentarer: