Matklubbens Topplista

tisdag, april 07, 2009

Barnvakt mitt i veckan

Camilla blev blixt inkallad till ett extra personalmöte i förra veckan, så då fick jag rycka in som barnvakt.
Vi hade så trevligt jag och Olle. (Fanny var på sitt rum hela tiden, ja, hon kom ju och hälsade förstås.)

Vi satt i soffan och såg på barntv och åt glass.

Han var så underhållande och berättade om dagen med ord, ljudeffekter och gester,
och jag fattade det mesta.

När han märkte att jag inte fattade direkt, sa han ordet om och om igen och förändrade och gjorde illustrationer samtidigt, tex. så berättade han att Amanda (anna) hade kommit förbi med hundarna, så sa han Anna och så låtsades han gå med en hund i koppel och så skällde han.
När jag svarde, kom Amanda med hundarna, blev han jätteglad och sa jaa och så skällde han igen.

När jag skulle fota honom började han posera så gulligt.

Inga kommentarer: