Matklubbens Topplista

söndag, februari 19, 2012

Kanonarbetsdag

Alltså att jobba på söndagar är så underbart.
Det är lugnt och skönt i butiken, ingen stress eller jäkt.
De som handlar tar det lugnt, går sakta, sakta runt.
Alla är glada och trevliga.

Jag har haft ansvar för salladsbaren hela dagen och det var ingen hysteri som det kan vara på en vardag.
Jag kunde fylla på i lugn och ro, sedan förbereda för morgondagen. Jag hann till och med beställa varor till tisdag, före lunch, det är ovanligt.

Men det bästa med denna dagen var, att vi hade provsmak på allt vårt kött som vi säljer över disk. Vi ska slänga allt gårdagens kött vi haft framme, så då tyckte vi att vi lika gärna kunde steka upp det och testa skillnaden mellan svensk och Amerikansk, biff, entrecote och filé, så vi kan berätta för kunden hur de olika köttsorterna smakar. Alltså det var så gott och som jag redan visste så vann ju det Amerikanska överlägset, det bara smälte i munnen.

Kvällens middag blev ugnsstekt kyckling med rökt skinka och god gräddsås, samma tillbehör som igår, marinerad mozarella och grönsallad.

Nu ska vi lägga oss i sängen och lösa melodikrysset, sen blir det en tidig kväll, för huga vad vi är trötta.

Puss och hej!


Idag känner jag mig som en lycklig, skrattande säl, avslappnad men ändå trött.

Inga kommentarer: