Matklubbens Topplista

onsdag, februari 22, 2012

Goda Biffar

Blir det till middag.
Men jag får äta ensam, för Åke har kvällsmöte.
Men det går så bra, så bra, jag är ändå så trött och sliten efter dagens jobb, så det är ganska skönt att bara sitta här och vara tyst ett par timmar. Ska bädda ner mig i sängen, dricka en stor kopp varmt gott te och se på Mästerkocken.

I morgon är jag ledig, jippi. Då ska jag fixa mina naglar och ta en sväng på stan. Sen blir det storstädning, så det är fint på fredag när jag kommer hem.

Till middag blir det goda biffar med smak av timjan.
2 port. (en protion till lunch imorgon)

300 g ekologisk nötfärs
1 ägg
1 dl grädde
salt, peppar
timjan

Blanda allt, forma små biffar, stek i smör tills de är färdiga ca 5 minuter.

Gör en god sås av
1 dl passerade tomater
1 dl grädde
½ köttbuljongtäning
några droppar soja
ev salt och peppar, smaka dig fram

Blanda allt i en kastrull, låt koka ihop lite.

Servera biffarna med valfria grönsaker. Jag väljer ångkokt broccoli, blomkål och sockerärter.

Ha en fortsatt skön kväll.

Puss och hej.


Ikväll känner jag mig som en trött och frusen Jepardunge, som vill bädda ner sig under ett härligt skinn.

Inga kommentarer: