Matklubbens Topplista

fredag, juli 17, 2009

Frejas dagbok

Dag 1.
I morse förstod jag att det var något på gång, för matte hon packade och flängde runt i lägenheten och gjorde sig fin.

Sen packade hon min resebur och mina leksaker och kisslåda, då förstod jag att jag skulle få följa med:)
Men vart visste jag inte,
bara det inte blir någon lång bilresa, för det är såå jobbigt.

När Åsa Och Åke som jag vill kalla mommo och moffa kom för att hämta oss blev jag glad.
Men i bilen var jag rastlös.
Tur att resan blev kort.

Väl hemma hos Å&Å, fick jag världens glädjefnatt.
Jag sprang runt så det rök om mattorna.
Upp i fönsten.
In i sovrummet, racade över deras sängar.
Jagade mina små möss.
Fick även tilllåtelse till att utforska balkongen, men jag var strängt övervakad.

De litar verkligen inte på att jag har förmågan som andra katter har, de tror att jag är en bebis, bara för att jag är liten och inte ser ut som en vanlig katt.

Sen åkte Amanda och jag blev ensam med Å&Å.

Då började något spännande.
Å putsade fönster, som stod öppna på vid gavel.
WOOW, så coolt det var att hänga ut över fönsterbläcken och titta ner på gräset.

Men sen startade hon en maskin som suger upp vattnet från fönstren.
Jag blev så rädd så jag trodde att jag skulle ramla ut.

Men snabbt kunde jag ta skydd bakom en gardin, men med huvudet framme för jag ville ju ändå se vad som hände.

Sen cyklade Å&Å iväg för att handla och jag gick och la mig i favoritfåtöljen med favoritfilten, så skööönt.

När Å&Å kom tillbaka, stekte dom fisk!

Herregud så gott, tänkte jag.
Jag strök mig runt deras ben och jamade mitt gulligaste jam, så att de skulle förstå att jag gillar dem och FISK,

det funkade för jag fick flera råa saftiga goda bitar.

Men det blev alldeles för lite.

Så jag satte mig på en av stolarna bredvid Å&Å när de skulle äta den där hela stora FISKEN alldeles själva.
Men jag då?
I ett obevakat ögonblick försökte jag ta lite av Åsas fisk, men då blev det fart på henne och hon öppnade en burk dyr och god tonfisk och gav mig på en söt liten assiette.

Nöjd och belåten gick jag runt lite och kikade ut genom fönstret en stund, men det hände inget där ute, så jag gick och la mig och sov sedan hela kvällen.

Jag vaknade lämpligt tills Å&Å skulle gå och lägga sig och sen vet ingen vad jag gjorde resten av natten.

Inga kommentarer: