Matklubbens Topplista

fredag, juli 24, 2009

Första dagen i Sthlm

Nu har vi installerat oss i Idas lägenhet, det är så mysigt.

Ätit lunch på Axela, Wallenbergare med mandelpot.mos, sås och salladsbuffé.

Handlat lite frukostmat.

Handlat blommor.

Nu sitter vi bara och slappar innan vi ska ta en promenad till våra kompisars hotell, lämpligt tills de kommer.

Sen får vi se vad vi gör.

De är nog trötta efter resan och vill ta det lugnt.

Men middag ska vi ju alla ha, så den ska vi väl inmundiga på någon restaurang i närheten.

Om jag hinner, ska jag sticka färdigt min rosa tröja, det fattas bara en ärm och sen att sy ihop den.

Dessutom om jag hinner, ska jag fortsätta att virka på mina kuddar, var ju tvungen att ta en paus från virkningen, för jag fick så ont på vänster pekfinger och sen måste man ju vara så koncentrerad på vad man gör när man virkar.
Då är det lättare att sticka.

I alla fall när man stickar slätstickning utan mönster eller med flera färger.

Inga kommentarer: