Matklubbens Topplista

lördag, augusti 18, 2007

Stockholm i mitt hjärta...

Låt mig besjunga dig nu...

Denna stad är så underbar, den har allt.

I vissa stadsdelar känner man sig som om man vore utomlands.

Lyckost Ida!

Här finns alla möjligheter.

Och lägneheten var helt ok, där kan hon bo i lugn och ro tills hon hittar sig en egen lägenhet.
Men den var riktigt skitig, men det kan man ju råda bot på, vi får helt enkelt sanera.
Med lite egen touch så kan hon göra lägenheten mysig.

Vi bor på hotell Park Inn i Solna.
Har precis ätit hotellfrukost, nu ska vi åka in till city och möta upp flickorna.
Sen ska vi göra stan och SHOPPA, jag ska gå på alla butiker som inte finns i Umeå, så ett som är säkert ikväll kommer fötterna att värka, men det är det banne mig värt.

2 kommentarer:

Jenny sa...

lovely. kan du gå lite åt mig också. och strunta i alla barn som måste matas få ny blöja har trötta fötter. bara njuta.

hälsa ida. jag tänker mycket på henne och tror att hon kommer att få time of her life.

kramkram!

Åsa sa...

Ja nu så här i efterhand har jag nog gått för både dig och alla andra köpsugna flickor i vår släkt, för herrgeud vad jag hade ont i fötterna. Vi gick gata upp och gata ner. Irrade faktiskt lite, för att hitta dessa butiker som inte finns i Umeå. Provade kläder, men trodde nog att det finns bättre i annan butik, vandrar vidare, butik till butik, inser så småningom att det var nog ändå den där tunikan i den första butiken som ändå satt bäst. Knatar tillbaka, törstig, behöver vatten, köper vatten, äntligen framme, blusen är slut i min strl. skiiit. Frågar expediten om hon kan ringa till de andra två butikerna för att kolla om de har den kvar i min strl, orkar och hinner inte gå själv,
-Nej tyvärr alla är slut.
Jag ger upp, jag kapitulerar, jag går till H&M, det var inte planerat, men trot eller ej, men här hittar jag direkt vad jag söker, handlar och med ett leende på läpparna möter vi upp flickorna för en fika innan vi åker tillbaka till hotellet.