Matklubbens Topplista

måndag, september 17, 2012

Vilken dramatisk dag

Eftersom kylarna till Brödbutiken dröjer, så är öppningsdatumet framflyttat och jag blir ledig i veckan, så skönt.

Jag började morgonen med frukost framför tv:n, det var år och dar sedan.

Men ganska snart upptäckte jag att mobilladdaren blev kvar i kolonistugan, så efter lunch åkte jag ut för att hämta den och för att städa och diska vilket vi inte hann igår.

På vägen ut åkte jag samtidigt förbi Coop och betalade förrådet/gäststugan.

Väl framme vid lotten, kokade jag kaffe och satte mig för att njuta i soffan.

Men inte långt efter så ringer de från Coop och undrar om de kan köra ut förrådet redan i eftermiddag, ja vad bra tänkte jag.

Men det var en stor och tung lastbil med kran och en tunn liten kvinna som körde. Hon missbedömde och körde fast på gräsmattan. Det som skulle ha tagit typ en halvtimme tog fyra timmar och dessutom i ösregn.
Hon fick ringa både efter en kollega och en traktor. Vilken lättnad när lastbilen drogs upp till slut.
Men förödelsen av gräsmattan var ingen fin syn.

Kall och blöt åkte jag in till stan för att hämta Åke, och vi åkte ut igen och fyllde igen hjulspåren så gott det gick, får strö ut lite gräsfrön när det inte regnar så mycket.

Men nu har vi i alla fall förådspaketet på plats, nu är det bara att spika ihop det. Men det får bli nästa helg.

Inga kommentarer: