Matklubbens Topplista

onsdag, september 19, 2012

Fel vecka

Jag tänkte ju städa i veckan, passa på då jag är ledig...men det funkar ju inte då jag har min matlagningsvecka!

Måste lära mig detta och verkligen dra nytta av det.

Att jag har typ fyra olika veckor som är återkommande.
Jag ska förklara!

Så här ser mitt liv ut, eller så här fungerar jag under olika veckor.

En vecka, denna då, lagar jag mat. Jag har hur många idéer som helst, vill laga ALLT och äta ALLT! Vilket inte funkar, för jag hinner inte, så jag måste lära mig att frysa in matlådor.

Sen har jag en vecka då jag städar. Det var typ förra veckan, då tog hag mig ann förråden i källaren och körde flera billass till återvinningen. Allt går så lätt, och jag känner mig så nöjd.

Tredje veckan, då vill jag ha fest. Ut och roa mig. Träffa vänner, äta och dricka gott, tjoa och tjimma.

Och sen kommer den fjärde veckan, då jag deppar ihop och funderar över vad allt tjänar till. Vad är meningen med livet? Vad har jag för uppgift? Vill bara ligga under täcket och se film. Inte träffa nån, orkar inte prata, för vad finns det att säga? Denna veckan kan jag inte komma på en enda maträtt som jag kan laga, så denna vecka dricker jag smoothies, men om jag nu kan lära mig att jag har matlådor i frysen, har jag ju riktig mat att äta. Jag, rör inte en dammtrasa. Att ta ut dammsugaren eller soppåsen känns som ett helt dagsverk. Urk, för denna veckan.

Sen börjar det om. Ganska jobbigt, måste jag säga.

Hur känner gemene man, undrar jag. Eller är detta kvinnas lott i livet, det som kallas menstruationscykeln?

Är det någon som känner igen sig?

Nåväl, jag ska ju städa, men lagar mat just nu. Får se om det vänder.

Pussellipuss

Inga kommentarer: