Matklubbens Topplista

onsdag, september 19, 2012

Helt otroligt!

I natt har jag och Åke drömt ungefär lika dant!!

Jag drömde att jag var gravid, vilket jag drömmer lite då och då, men nu var jag helt säker på att det skulle bli en pojke. Men ville jag ha en pojke? Tänk när han blir stor och ska testa allt. Kanske hamna i fel gäng och börja knarka. Nää, det är nog bäst om det blir en flicka ändå...

Åke drömde också att jag var gravid! Vi berättade för Kristina, men att hon absolut inte fick berätta för mamma! Kristina tyckte inte att det var lämpligt, med tanke på min ålder, och pratade om abort.

Sen drömde jag att Åke inte längre tyckte att jag var fin, som att han fick upp ögonen och såg mig med andra ögon att jag rent ut var ful...och jag kände mig så ledsen.

Åke drömde att jag hade en sån otrevlig uppsyn och kände ett obehag av att jag var otrevlig.

Hur kommer detta sig, att vi drömmer likvärdiga drömmar. Inget som man vill ska slå in. Ja, gravid kan jag ju inte bli, eftersom jag inte har kvar min livmoder, men det andra...

Men man kanske inte ska analysera så mycket. En dröm är en dröm. Men att vi drömde så lika, gör en ju fundersam.

Nu ska jag ta tag i höststädning av lägenheten, vardagsrummet står på tur.

Pussellipuss

Inga kommentarer: