Matklubbens Topplista

onsdag, september 19, 2012

Nu vet jag nog...

Hur min affärsidé ska se ut.
Men ska grunna på den nå't halvår till...

Tänk att man alltid ska hålla på och spåna, att man aldrig kan vara nöjd med det man har.

Tänk bara så många gånger som jag har bytt jobb! Har kanske hittat rätt nu och där jag kanske kan utveckla min affärsidé, på sikt.

Så många gånger som vi har flyttat. Men nu har vi nog hittat det rätta boendet, i alla fall rätt stadsdel, även om jag måste erkänna att jag i vissa stunder letar efter eventuell annan lägenhet. Som då är större.

Frisyrer, har äntligen sparat ut en hyfsat bra längd. Hur kunde jag inbilla mig att jag passade i kort hår!

Kläder, har nog spenderat hundra tusentals kronor på kläder som jag tyckt varit snygga, men som sen bara har hängt kvar i garderoben, många med prislappen kvar. Ofta i för liten storlek, med tanken att jag ska ju gå ner dom där extra kilona.
Skor har jag lärt mig att köpa rätt, nu äntligen. Accepterat att jag har storlek 39 och inte 37, bara för att de såg så mycket mindre ut och, de går nog ut...Nu ska här rensas och slängas.

Nu är det bara vad jag ska äta som återstår. Hur många gånger har jag inte provat den ena kosthållningen efter den andra. Lagt ner en förmögenhet på böcker i ämnet. För att sen inse, att det är samma recept i alla, bara något omgjorda. Men här är jag inte riktigt hemma ännu. Det kanske jag aldrig kommer att bli heller.

Nåväl, det är en skön känsla, när man har blivit trygg i sig själv och kommit underfund med vad som är bra för en. Synd bara att halva livet har gått åt, men det är väl det som kallas livserfarenhet.

Prick nu, fick jag veta att jag får jobba tre dagar till på Coop. Så då är det bäst att göra sig i ordning.

Ha en fortsatt skön onsdag.

Pussellipuss

På bilden är det kaos jag hade sist jag jobbade då kyldisken inte frostade av som den skulle.

Inga kommentarer: