Matklubbens Topplista

onsdag, september 19, 2012

Veckomatsedel

Måste inför det nya jobbet börja om med matsedel, det underlättar för oss båda.

V38

Måndag
Lunch: Köttfärssås med Gi-pasta, rårivna morötter.
(har hittat en som är gjord på majsmjöl och vatten) inte LCHF, men bra ändå.
Middag: LCHF bröd med rökt skinka, ost och gurka.
Blev inget ordentligt eftersom vi fick vara ute på lotten så länge.

Tisdag
Lunch: Grönkålssoppa med peccorinokräm.
Middag: Stekt falukorv och Gi-makaroner, tomat och gurka.

Onsdag
Lunch: Höstgryta
Middags: Middagsgratäng, sallad

Torsdag
Lunch: Rester
Middag: Köttsoppa

Fredag
Lunch: Rester
Middag: Porterstek, potatisgratäng, sallad.
Dessert: Chokladmousse med färska hallon.

Lördag
Lunch: Rester
Middag: Kycklinggryta med 40! Vitlökar, ugnsrostade grönsaker.
Dessert: Mandelbiskvier

Söndag
Lunch: Rester
Middag: Röding, potatishalvor med vitlök och timjan, snabbinlagd gurka.
Dessert: Päronpaj med dinkelsmul och vispad grädde.

De flesta recepten finns nog under varje kategori, men annars så lägger jag upp allt eftersom.

Potatis är något jag har svårt för att vara utan. Annars så försöker jag hålla mig till LCHF- tänket. Men det blir ofta Gi och det är ju också väldigt bra kosthållning, även om den kosten innehåller mycket mer kolhydrater och mindre fett, vilket jag har märkt att jag mår sämre av, särskilt då mjölet. Men det går riktigt bra utan, det gäller bara att tänka om.

Jag är så glad över allt vi producerar själv. Det blir lite mindre att inhandla.

Hittade ingen annan bild på älgkött...hehe


Inga kommentarer: