Matklubbens Topplista

tisdag, juni 26, 2012

Underbara Juni

Den ljusaste månaden av alla.
Trots att jag är så trött, så trött, så trött, så kommer jag mig inte i säng.
Vill bara ta vara på dessa ljuvliga sommarkvällar.

Jobbet är jobbigt och kolonilotten tar tid, man måste vara där var och varannan dag, beroende på hur varmt det har varit, plantorna behöver vatten. Det blir ju enklare med det när vi kan vara där och sova över, då kan man ju vila mellan arbetspassen.

Sen är det så underbart att sitta på den inglasade balkongen.
Fatta så många gånger vi har suttit där och avnjutit middagen, kvällskaffet eller bara med en god bok.

Och nu har jag en bok som är riktigt lovande, den jag fick av min älskade lillasyster,  Ensamma hjärtan och hemlösa hundar.

Men nu blir det god, natt! Måste komma mig i säng före tolv, för att orka stiga upp i morgonbitti.

Puss och Kram och nyp i stjärten, tihihi.

Inga kommentarer: