Matklubbens Topplista

tisdag, juni 26, 2012

Seg dag


Men herregud så trött jag har varit idag. Under förmiddan gick jag som i slow motion, fast tiden gick ändå snabbt och det är ju för att jag har så, mycket att göra.

Jag kan inte ta lunch före alla kunder har plockat sina lunch-sallads-lådor och det blir bara fler och fler kunder. I går hade vi sålt 65 kg sallad, det är nästan rekord. Som mest har vi sålt 85 kg, på en dag. Jag räknar med att det kommer att ligga där omkring, kanske till och med mer, då sommaren kommer igång på riktigt. Så jag hinner bli så hungrig, så hungrig, ibland är klockan över ett innan jag kan gå, inte bra.

Men jag var inte ensam om att vara trött, alla gick omkring och gäspade, kund som personal, det är nog vädret som gör det.

Vädret är trist, grått och mulet. Hoppas att det snart vänder. Även om jag inte har gått på semester ännu, så är det så mycket trevligare om det är varmt och soligt.

Jag fryser som en hund, så fort jag rör mig och så har det varit hela dagen! Det är väldigt ovanligt att jag fryser.

Nu ska jag se Allsång på Skansen, sen ska jag krypa ner i sängen och läsa lite, då kanske jag får upp värmen.

Ha en fortsatt skön kväll.

Pussellipuss.

Inga kommentarer: