Matklubbens Topplista

måndag, juni 11, 2012

Magsjuka eller nå´t.

Idag har jag varit hemma för jag har mått tjyvens!
Det började redan igår en timme innan jag slutade jobba.
Jag tror att det var för att jag åt några salamiskivor som legat framme på bänken i flera, timmar.
För efter jag hade ätit upp dom, fick jag så ont i magen och fick uppsöka toan och sen behöver jag inte berätta så ingående om det, utan ni får tänka er hur det var. Jag kan bara säga, stackars den som skulle in där efter mig.

När jag kom hem hade jag ingen aptit, så det blev en lätt middag med ägg och bacon och sen blev det en tidig kväll.

Under natten mådde jag riktigt illa och vid halv fem tiden var det bara toan som gällde.
Sen sov jag hela förmiddagen i princip, vakande någon gång där vid halv ett, då fikade jag och det fick jag behålla.

Var bara tvungen att ta mig ut i det fina vädret, så i eftermiddag tog jag en sväng förbi koloniträdgården, det var ju fyra dagar sen jag var dit.
Ville mest se om dukarna låg kvar, och det gjorde dom. Det hade faktiskt börja spira lite i löken.

Sen åkte jag och handlade och det blev Taco till middag, men efter middan, började jag må dåligt, så det var bara toan som gällde och efter det sängen, sov i två och en halv timme och nu känns det mycket bättre.
Nu har jag druckit te och läst lite odlingstidningar, ska snart lägga mig igen, är fortfarande trött.
Men jag ska jobba i morgon, det får bära eller brista.


Rabarbern har gått i blom, deet skulle man ju inte låta den göra!
Nåväl, jag ska åka ut på torsdag, då jag är ledig och så och fixa lite, så jag får skära bort dem då.

Inga kommentarer: