Matklubbens Topplista

onsdag, april 13, 2011

Lyckat

Fattar inte sånt flyt jag har när jag köper kläder.
Hittade en supermysig skjorta på Rut med flera i min favvofärg, ljust puderrosa.
I förra veckan slank jag in först på Pagelle, sökte inget särskilt, men hittade en helt underbar sjal, som jag tänkte att jag skulle, om inte annat kunna ha som gardinkappa i matrummet om den inte skulle passa runt halsen.
Men se, vad den passade bra till skjortan.

Sen gick jag in på Thornbergs för att se om de hade någon fin vårkappa. Och dröm om min förvåning, då jag hittade två, till och med på rea, halva priset.
En beige romantisk med huva och en rosa mer klassisk, jag har en förkärlek för tygblommor, så jag satte en rosa skir på kragslaget, det blir så romantiskt så det förslår.
Så nu har jag svårt att välja vilken jag ska ha på mig.
Den rosa, passar soliga dagar.
Den beiga passar de något lite ruggiga, blåsiga dagarna, då kan jag dra upp dragkedjan under hakan och dra till huvan bakom nacken, så då får det bli den idag.

Härligt med ljusa vårfärger, efter den kalla mörka vintern.
Men å andra sidan har jag ju en vit vinterkappa.
Men det är ljuvligt med pasteller i alla fall.





Det är fasen inte lätt att fota sig själv med mobilkameran. Men det är ju så sällan som jag fotar mina kläder, men det är ju så kul, jag älskar ju kläder. Och när jag hittat nå´t fint är det skojigt att visa dem.

Men skulle man satsa på riktigt, både vad gäller maten, kläderna ja allt man ska fota, borde man ju skaffa sig en riktigt bra kamera och med stativ. Men det får bli en annan gång och då ska jag gå en fotokurs innan, det kan ju behövas.

3 kommentarer:

Ida sa...

åh du är så otroligt fin i den där beiga kappan, passar dig perfekt. du är fin i alla kläderna men särskilt den kappan :D

Åsa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Åsa sa...

tack sötnos ;)