Matklubbens Topplista

fredag, november 20, 2009

Jag skyller på vädret!


I morse vaknade jag med ett ryck för jag kom på att jag hade glömt skriva telefonnummret på adresslappen, på paketet med demomaterial som jag skickat med bussgods till en demonstratris i Skellefteå.

När jag låg där och grubblade så hörde jag så mycket ljud i huset, några som pratade, (ja det är lyhört, som tusan), lill babyn under oss, jollrade, (fast oftast vaknar vi av att han skriker, där vid 5-6). Jag hörde dessutom hur någon gick i trapphuset. Det verkade underligt, så jag steg upp och kollade klockan och den var tio i åtta!
Jag hade stängt av radion morgonen innan för det var väl någon skitlåt som jag inte ville få på hjärnan och då kommit åt alarm knappen och Åke trodde väl att allt var som vanligt så han kollade aldrig.
Det får mig att tänka på en episod ur "De halvt dolda", när en av männen ska till jobbet och han är sen och stressad och anklagar sin fru för det. När han då ska köra ut bilen från garageuppfarten kör han rakt in i garageporten. Frun står på trappan, i morognrocken hon mår illa och misstänker att hon är gravid och hon försöker hela tiden säga vad hon misstänker, så hon följde efter honom ända ut på trappan, men kuvad som hon var, avbryter hon inte sin man som hela tiden beskyller henne för allt, allt, allt, även nu, han kliver ur bilen och skriker åt henne, men för helvete varför hade du lagt i ettan...

Åke fick bråttom och var snabbt iväg och jag som inte har direkt någon tid att passa, gjorde mig i ordning i lugn och ro. Den enda tid jag hade att passa idag var ett telefonmöte kl 10, som sen visade sig vara flyttat till tisdag kl 10.

Så jag åkte till träningen istället.

Promenerade 20 minuter på löpbandet, 10 minuter rodd och en timme vattengympa, sen simmade jag några kortlängder, (vill helst veta att jag har bottenkontakt, larvigt va?).
Sen dusch och bastu.
Superhärligt.

På hemvägen besökte jag en demonstratris för att göra en oanmäld democheck.

Hon hade en tvådagars demo med Isterband och Kalvsylta, vilket hade gått så bra så hon hade helt slut varor och klockan var inte ens ett. Så hon fick sluta fem timmar tidigare.
Ingen gladare än hon och mig spelar det ingen roll, jag tar betalt som vanligt. Har säljaren sålt in för lite varor får han skylla sig själv. Men han var jätte nöjd. I vanliga fall säljs det 6 pkt isterband per vecka och under demodagen såldes det 111 pkt, alltså på en dag. Det är skillnad det. Men det var ju svårt att veta att det skulle gå så bra. Men jag tror att folk inte vet vad isterband är, hur man ska tillaga dem och vad man ska servera till.
Demonstratrisen stekte dem i skivor och serverade potatissallad till.
Då kan ju till och med ungdomarna, ursäkta, fixa det.

Jag passade på att handla på den butiken för i kväll kommer barn och barnbarn på middag.
Det blir även övernattning, för i morgon åker jag, Milla och Amanda buss till Ikea och den går kl 7.

1 kommentar:

Katarina sa...

Vilken bra dag du verkar ha haft. ha det så trevligt på IKEA!