Matklubbens Topplista

måndag, november 16, 2009

Fullt i skåpen

Sa min syster...
Greengate Copenhagen

Greengate Copenhagen suger pot and jug.

Arden Burleigh, Staffordshire England
...och menade sina egna,
men kanske är
det ett släktdrag.

För här är det också fullt i skåpen och ovanpå skåpen, med nya koppar, assietter, tallrikar, sockerskål, gräddkanna och en superfin skål på fot.

Jag har haft en regel, när något nytt kommer in måste något gammalt åka ut.
Och det har gått bra hitills.
För nu har Ikea tallrikarna gjort sitt, de är repiga och trista plus att det har gått sönder några allt eftersom.


Trots det är det ändå fullt överallt och fullare lär det bli.







Serveringsfat ur Rörstrands nya serie Kulinara, fick jag i födelsedagspresent av döttrarna.
Jag bara älskar detta mönster.

Får önska mig karotter till julklapp.

Inga kommentarer: