Matklubbens Topplista

tisdag, november 24, 2009

Hur stressigt det kan bli

Det kunde ha sett ut så här! Önsketänkande.


Tänk på vad jag sa igår.

Denna dagen har jag haft hur mycket som helst att göra.
Och det för att telefonen började ringa redan 07.55.

Första samtalet var mkt positivt, en demonstratris som var mkt nöjd med mig och mitt arrangemang gällande jobb och dess instruktioner. Som hon sa var, enkla och övergripliga.
Hon ville verkligen hjälpa mig att nå ut till fler leverantörer.

Man tackar.

Det andra samtalet var raka motsatsen.
En DAM, som verkligen rackade ner på mig och mitt sätt att rekrytera och bemanna uppdragen.

Jag försökte förklara hur det hade varit under tiden som jag hade en ansvarig i Skeå som promt skulle bestämma vem som skulle jobba och att jag inte hade haft något inflytande gällande bemanningen men att det skulle bli ändring nu.

Det slutade med att hon ändå skulle ta den demo som jag hade tilldelat henne för jättelänge sedan.

Efter det ringde en tredje demonstratris och berättade att hon hade fått ett heltidsjobb på ett café så hon kunde inte dema något mer och den demo hon skulle ha denna fredag kunde hon inte ta.


Jag beslutade mig för att åka till Skeå och sammankalla alla till ett personalmöte för att reda ut allt skitsnack och samtidigt passa på att ha lite trevligt med fika och julklapps utdelning och ta demon på Morön själv.


Så jag åkte upp redan på torsdagen åkte runt i butikerna, berättade hur jag ska jobba i fortsättningen, lämnade info om mig och bokningsunderlag, så då får vi se om det kommer att resultera i fler demodagar.


Samtidigt beökte jag personalen som var ute och jobbade, de som inte kunde komma och fika.


Men det bästa av allt var ju att få sova hos Åmans:)))

Inga kommentarer: