Matklubbens Topplista

måndag, juni 15, 2009

Källarfynd...

Som jag har letat efter en soffa som inte hade en massa krusiduller och höga armstöd.
Som jag har letat efter ett runt pelarbord.
Och så fanns allt inom räckhåll. Soffan hittade jag på returmarknaden förra måndan, svängde bara förbi så där av en slump och då fick dom in den precis när jag kom, 400:- jag slog till direkt.

Bordet är ett källarfynd hos Camilla, bytte mot en tvättmaskin, som vi hade i våran källare.
Stolsdynor, Expo, 79:- st.
Jag tror att vi ska måla soffan i en blågrön färg och stolarna får bli antikvita.
Bordet får vara som det är förutom att vi ska slipa och lacka skivan, då blir det lite tåligare.
Dessutom håller jag på att virka en stor duk som ska hänga ner så där sirligt och fint.
Men den blir väl klar om ett år,
ungefär,
om jag känner mig rätt,
jag kan inte göra något helt klart,
från början till slut,
måste alltid ha flera saker på gång,
men sen blir allt färdigt nästan samtidigt.

Amanda ville ut till returmarknaden för att kolla på runda bord, det fanns några liknande som detta, men de var inte optimala och rejält dyra.
Så hittar hon koppar, först dessa, 4 st á 5:-.
Men så hittar hon några andra vita med röda ränder, á 3:- st, då ville hon ha dem istället,
så då köpte jag dessa.
Superfina med snöstjärnor,
jag invigde dem i kväll,
porslinet är så där supertunt och härligt att sätta läpparna mot.

Inga kommentarer: