Matklubbens Topplista

lördag, juni 27, 2009

I denna ljuva sommartid

Solen gassar och det är så underbart, äntligen fick vi sommar.
Jag tänkte att jag skulle kunna vara ledig några dagar, de finaste.
Men jag har så mycket på jobbet, att det inte är sant.

Demonstrationerna minskar ju men jag har ändå några varje vecka under hela sommaren.
Det är ju bra och jag skickar ju info och allt som personalen behöver inför sina uppdrag, för fyra veckor framåt, men det är ju om något strular som de måste kunna nå mig, så telefonen måste ju vara på och då kan man ju inte slappna av och släppa allt, som jag så länge har längtat efter och behöver.

Dessutom har det kommit in en massa jobb till hösten, men säljarna hinner inte boka butikerna innan de går på sin semester, så då köper de den tjänsten av demobolaget.

Så nu har jag 9 dagar som jag ska boka innan jag går på min "semester".

Och så har jag fått en bokning en dag på Nolia för LRF.

Jag ska ordna en dag som ska gå i matens tecken, mat från norrland, 10 leverantörer, jag har skickat ut ett info mail till minst trettio tänkbara producenter, men bara fått svar från 4 st så jag behöver då sex till.
Vi ska förvandla Nolias demokök till en lanthandel/skafferi, för produkterna ska också finnas till försäljning. Det kommer att bli jättekul, men det är mycket att ordna med.

Plus att jag har varit tvungen att gå ut och dema någon dag varje vecka, då tappar jag en kontorsdag som är så välbehövlig just nu.


Och vädret ska ju fortsätta att vara fint så då skulle jag verkligen vilja vara ledig.

Men allt detta måste lösas till veckan, och när det är klart, då kan jag kanske slappna av ett par veckor framöver, som man får hoppas, också ska vara varma och soliga.

Inga kommentarer: