Matklubbens Topplista

onsdag, november 26, 2008

Tinkerbell

I Landet Ingenstans förbereder sig älvorna att ta våren till Fastlandet, men det är inte alla älvor som får följa med på resan. Bara de som arbetar med blommor, djur, ljus och vatten får åka, inte Tingeling som är en kastrullälva. Hon tror därför att hon varken är speciell eller värdefull, och ber sina nya vänner Vinka, Iridessa, Rosetta och Silverdagg att lära ut sina förmågor.

Trots min ålder ser jag gärna en barnfilm då och då och denna var riktigt gullig och jag tänker på Ida, när hon var liten lekte hon med älvor som hon lånat av kusin Joanna, hon och även kusinen skulle ha älskat denna film.

Mitt betyg 10.

1 kommentar:

Ida sa...

jag kanske ska ta o se den bara för mys.

ordverifiering: chyst (alternativ stavning på kysst?)