Matklubbens Topplista

torsdag, november 20, 2008

Suuk

Jag är sjuk!
Började känna redan på söndagkväll att det var något på gång, för jag började känna lite i halsen och pirr i näsan. Men skyllde på de eventuella kvarvarande katthår och damm som kom fram och virvlade upp när vi höll på och donade i Amandas lägenhet och sydde draperi och satte upp lampor och klockor mm.

Men nu är jag riktigt irriterad i luftrören med skrällhosta och det smakar blod när jag hostar.
Jag har knappt fått en blund på hela natten, för det har varit så sårigt i halsen och täppt i näsan.

Steg upp vid fem kokade en stor kopp te med honung och ingefära och såg film, en lång film, två timmar och femton minuter.
Sen åt jag frukost, gjorde mig i ordning, åkte till jobbet och gjorde lönerna.
Sen åkte jag hem, åt lunch, varm tomatsoppa och såg mer film.
Nu har Åke kommit hem för att vända lika fort, han har kvällsmöte, så då ska jag krypa ner under täcket igen och se en tredje film.

Inga kommentarer: