Matklubbens Topplista

tisdag, maj 08, 2012

Rättvisan är skipad!!!




Motivationen kommer tillbaka och jag känner att det är så värt att jag får en chans till att visa mina insatser. Wow.

Jag har varit och pratat med chefen och fackrepresentanten, för den uppsägningen jag fick har inte gått rätt till.

Det blev ett sånt uppror när personalen fick veta att jag inte fick vara kvar så de krävde enskilda samtal med chefen. Då kom det fram en annan bild av mig och hur jag arbetar.

Det var bara en av medarbetarna i maktposition som hade framhållit mig i dålig dager som den allra värsta uppviglaren och "gnällkäringen" att jag aldrig var nöjd, eller vad han nu hade hittat på för argument för att få bort mig, för han såg nog mig som  värsta hotet, eftersom jag har erfarenhet av branschen och besitter mer kunskap än vad han gör.

Dessutom kom det fram andra otrevligheter som han hade utsatt alla unga flickor för. Det resulterade i att han fick gå med omedelbar verkan. Alltså som man bäddar får man ligga. Och han föll verkligen på eget grepp.

Nu har jag fått en ny provanställning över sommaren, mest för att chefen ska känna att han tar ett eget beslut och inte från andras åsikter eller hörsägen. Det känns så himla bra. Nu jäklar får jag visa framfötterna och blomma ut på riktigt. Nu ska jag se till så att vi får ett mysigt arbetslag och att vi servar kunderna till hundra procent med just det dom vill ha och inget lyxdravel som ändå ingen förstår sig på eller behöver.

Ny känner jag arbetsglädjen komma tillbaka.
Hoppas bara att det kommer att hålla i sig...men jag har ju samma rätt att avsluta provanställningen som ledningen har.




Tankarna snurrar som tusan nu!

Pusselipuss

Inga kommentarer: