Matklubbens Topplista

torsdag, maj 31, 2012

Ledig idag.

Ja, jäklar vad dagarna går fort...alltså vart tog maj vägen?
Det har varit en jobbig vecka!
Det är nog inte optimalt att åka på semster och börja jobba direkt man kommit hem och dessutom helg, då det är mer kunder och allmänt stressigare. Så idag har jag bara vilat och ätit. Nu måste jag komma tillbaka till mina vanliga rutiner och LCHF till hundra procent igen.

För hur tror ni att det gick med träning och viktnedgång där borta på Spa- hotellet?
Det gick käpprätt åt helskotta!!!

Jag insåg ju ganska snabbt att det skulle vara klart enklast om jag också hade all-inklusive som flickorna. Dels för att det underlättade, dels för att det blev billigast i slutänden. För det var inte billigt att äta eller för den delen att dricka, för de hade hutlösa priser inne på anläggningen. Och jag ville ju inte gå ut på stan och äta ensam heller. Att laga mat till mig själv kändes hur jobbigt som helst, så det var helt uteslutet.

Maten var toppen, olika teman varje kväll och två grillbufféer. Vi hade så mysigt på kvällarna i Limebaren med underhållning, Irish Coffe och goda drinkar. Det blev till slut ett behov varje kväll, ganska skönt faktiskt och dessutom enkelt. Flickorna kunde komma och gå som dom ville, dom visste ju vart vi var och lägenheten låg väldigt nära.

Vi var med på första vattengympan, men då tog vi i så att vi hade träningsvärk i dagarna två, värst var det i armarna. Dessutom blev det för jobbigt att passa tider hela tiden, det var nog med att passa alla mattider.

De visade även mycket svensk TV, på storbildsskärm utomhus. Så vi såg båda semifinalerna i melodifestivalen och något trädgårdsprogram, djursjukhuset och aktuellt, ganska mysigt.

Vi hade dessutom TV i lägenheten där vi kunde se SVT-play. Bra för flickorna.

Nä, nu blir det sängen, en ny arbetsdag väntar i morgon, men sen är jag ledig i helgen och då ska vi åka ut till lotten och riva ut golv och tapet i stugan. Sen får vi se om vi hinner börja spika upp det nya på väggarna, det är krångligt med det elektriska hur det är draget, utanpå liggande, så Åke får kolla upp hur han ska ordna med det på bästa sätt.

Sen blir det nog fika någon av dagarna hos Amanda och Mårten i deras nya lägenhet. Å vad spännande att få se hur fint de har fått det.

Puss och godnatt.


Inga kommentarer: