Matklubbens Topplista

söndag, maj 06, 2012

Så livet kan förändras från den ena dagen till nästa



Ja då var man arbetslös! Och jag har inte riktigt fattat varför. Den första inledande frasen var väldigt motsägelsefull, så det var nog bara ett argument taget ur någon annans mun bara för att ha, något, att säga. Det enda jag kan tänka mig, det är, att när man hellre ser till personkemin än till yrkesprofessionen, så väljer man bort de som man anser vara ett "hot" mot sin idé om verksamheten, bara för att man inte själv besitter kunskapen. Något annat kan jag inte se som orsak till att jag inte får fortsätta, för jag är en arbetsmyra som alltid, gör mitt yttersta på mitt jobb. Att jag sen har kurrage att framföra mina åsikter och ser fel och brister behöver inte betyda att man aldrig blir nöjd. Och den som tror att man kan förutse hur andra kommer att trivas eller må på ett jobb, dom, dom är verkligen ute och cyklar. Men nu ser jag framåt och tar nya tag, det finns nog något annat mycket bättre för mig bakom nästa hörn.

Nu ska jag njuta av att få vara ledig ett tag, hämta kraft och inspiration på kolonilotten. Så efter ett halvår har jag nog kommit fram till vad det är jag ska jobba med, jag har ju faktiskt något spännande på gång, det blir klart framemot december, så nu ska jag undersöka och fördjupa mig i marknaden och konceptet.

Puss och kram, ha en strålande dag.

Inga kommentarer: