Matklubbens Topplista

torsdag, juni 10, 2010

Dag 6 den molniga dagen

Jag måste säga att detta är den minst soliga resa vi någonsin gjort, men det har varit varmt, och det är ju huvudsaken.
Idag var det alltså helmulet, förutom en halvtimme på förmiddan och en timme på eftermiddan. Men vi har legat på solstolarna ändå, skam den som ger sig och jag tror att vi har blivit bruna ändå, men kanske inte lika som på våra andra resor.
Strunt samma, vi har haft det helt underbart och skönt, bara att få vara ledig är ju mycket värt.

Jag shoppade loss igår kväll på skoaffären runt hörnet, jag hittade två par skor och en väska och Åke en börs.

Expediten påminde i utseende om Miminett, på Mimmis i Arvidsjaur, ni som vet vem hon är förstår.
Hon var väldigt serviceminded, jag fick sitta ner på en skön stol och hon sprang fram och tillbaka med skor som jag fick prova.

Jag tror att vi ska ta en sväng förbi där i kväll också, för jag tror att det finns ett till par skor som jag skulle vilja ha, måste bara prova dem en gång till.

Detta är alltså sista kvällen så vi ska verkligen njuta så mycket vi kan, det blir nog taxi till hamnen med en liten shoppingrunda och sen god middag på någon av de mysiga restaurangerna.
Sen ska vi packa helt klart i kväll, så hinner vi kanske sola en stund i morgon bitti, om det blir någon sol förstås, innan bussen kommer, för att ta oss till flygplatsen.

Ha det gott alla vänner.
Jag fortsätter lägga upp lite bilder sen när jag kommer hem.

Inga kommentarer: