Matklubbens Topplista

lördag, maj 02, 2009

Valborg


Vi grillade och åt middag hos Camilla, sen cyklade vi till Campus och värmde oss vid majbrasan och lyssnade på David Sandström, han sjunger sjukt bra.
Det var ganska kyligt så vi stannade inte så länge utan cyklade tillbaka till Camilla.
Kvällen blev inte så sen för vi var så trötta allihopa.
Jag har demat tre dagar denna vecka, måndag, onsdag, torsdag.
Tisdag skulle ägnas helt åt kontorsarbete, men jag fick rycka ut tre timmar till Norrmejeriers stämma och bjuda på något gott till eftermiddagskaffet, så dagen blev sen innan jag var färdig med allt pappersarbete.
Och dessemellan var jag till Anna och tejpade foten, jag har fortfarande återkommande inflammationer i Plantarfascian, senspegeln under foten som smärtar ibland så att jag inte kan hålla tillbaka tårarna. Men nu efter tre dagar med tejp, så har smärtan i det närmaste klingat av helt. Åke följde med och fick instruktion hur man tejpar, så nu kan han hjälpa mig, det blir klart billigare då, annars kostar det hundra spänn varje gång.
Det är klart värt pengarna, men helst skulle jag behöva vara tejpad hela tiden och jag kan inte duscha med tejpen, då lossnar den.
Jag behöver duscha varje dag, för att kunna känna mig fräsch, jag svettas ju så mycket.
Men kör med "raggartvätt" varannan dag, bara för att spara på tejpningen.
Så nu får Åke tejpa i fortsättningen.

Inga kommentarer: