Matklubbens Topplista

torsdag, maj 14, 2009

Så var man hemma i Umeå igen

Vi fick en mysig kväll med god middag och trevligt prat, jag och Ida.

Blev så mätt av den tre rätters middan som vi åt, så jag däckade i soffan redan halv tio.
Men Ida skulle ju upp tidigt till jobbet, så det var väl bra att det blev en tidig kväll.

Hade hoppats på att hon skulle ha kunnat ta ledigt idag, men det gick inte.
Vi hade kunnat göra en utflykt tillsammans kanske till Rosendals trädgård.

Men det får bli en annan gång.

Ida åkte till jobbet och jag diskade och städade undan lite.

Hade planerat morgonen med att lugnt fika och göra mig i ordning.
För att sedan ta tunnelbanan till Gamla stan, strosa lite, kolla i butiker och äta lunch på Sallys, sedan promenera över bron in till sta´n och till Centralstation.

Men telefonen ringde och det var strul med en demo i Skeå, så det var bara att starta datorn och börja ringa och reda ut.
Jag har en demo nästa lördag som inte är löst ännu, så då passade jag på att leta personal, men fick inget direkt besked idag, får fortsätta im. Och så ringde några ur personalen, så det blev en del telefonsamtal.

Tiden blev knapp så jag fick åka direkt till Centralstation, och ta tåget till Arlanda.

Men det blev en skön och avkopplande eftermiddag ändå, trots att jag fick sitta innomhus.

Jag åt lunch på Alfredos i Sky city, jättegod kycklinggryta med curry.

Sen satte jag mig på Ilys, med en cappuccino och skrev ett brev till min doktor.

Sen gick jag till gaten och så spelade jag The sims i en dryg timme, tills jag skulle kliva på planet.

På planet läste jag en underbar tidning med superhärlig inspiration, Drömhem och trädgård.
En tidning från 2007, som någon hade lämnat, så den tog jag, utan att fråga.
För det fanns ingen att fråga.

Nu har jag duschat och vi har ätit en god sallad med flera olika salladssorter, körsbärstomater, avocado, mild krispig rödlök, grillade kycklingbröst, Caesardressing och en driva med parmesanost, gudens gott.

Nu ska jag sätta mig i soffan och se lite tv och sticka på min röda väska som sedan ska tovas.

Kram, kram på er alla.

Inga kommentarer: