Matklubbens Topplista

lördag, maj 02, 2009

Morgonpromenaderna

Går lätt som en plätt,
nu,
när det börjar bli varmare och snön smällt bort.
Vad fort det gick egentligen, med tanke på att vi hade så otroligt mkt snö, men allt är ju inte helt borta och det ligger is fortfarande på vattendragen.
Målet är 10000 steg varje dag.
Men det är sjukt svårt att få ihop det på en promenad.
Så nu delar vi upp promenaderna, en på förmiddan och en på eftermiddan.
Plus en promenad på lunchen.
Så nog var det väl fasen om jag inte skulle lyckas få ihop stegen.
Jag cyklar också så fort jag får chansen.
Synd bara att inte det registrerar steg.

2 kommentarer:

Ida sa...

jag är med i stegtävling på jobbet för tredje gången. cykel och löpning går att tillgodoräkna som steg. för en halvtimme cykel/löp så får man lägga till 2500 steg. :D

mami sa...

Superbra, det visste jag inte.
Då kommer jag ju mycket lättare att få ihop mina 10 000 steg eller kanske fler.
Ska ju börja med att cykla till och från jobbet och jag ska ta en lång promenad på lunchen. :D