Matklubbens Topplista

måndag, september 03, 2007

Snuvad

Så här är det alltid när maken åker iväg och jag blir utan bil.

Jag tänker, perfekt då kan jag cykla till jobbet, då får jag in lite mer vardagsmotion, det blir 1,2 mil tur och retur.

Men så går jag och blir förkyld!

Jag brukar klara mig med en rejäl förkylning vartannat år ungefär, lagom efter jul, någon gång mellan januri och mars, men inte i år.

Nåväl det finns inte mycket man kan göra åt det, det är bara att gilla läget. Tids nog så går det över.

Man ska ju skratta sägs det, då blir man friskare så nu ska vi se en rolig film och skratta utav tusan. Det blir nog "Släpp fångarne loss det är vår" med Gösta Ekman, Margaretha Krook, Hasse och Tage för att nämna några av skådisarna.

Och så ska jag äta kycklingsoppa och massor med Ben and Jerry´s Vanilla Toffe Crunch Ice cream, direkt ur burken.

Så i morgon är jag säkert friskare, men fortfarande rund om magen. (Borde nog avstå från glassen!)

2 kommentarer:

Anonym sa...

lovisas bästa roliga historia är den här. på tal om bajs och att du ska skratta nu när du är snuvig.

två bajskorvar spelade fotboll. då kom en diarré förbi.
-får jag vara med frågade han.
-nääej. det här är bara för de hårda grabbarna.

Anonym sa...

Ja den var rolig, det tyckte Fanny också.