Matklubbens Topplista

onsdag, september 19, 2007

Rekryteringsresa

Nu är jag inne på min sjunde hotellnatt på en och en halv vecka.

Jag är på rekryteringsresa och nu är vi i Bollnäs, jag gör denna resa tillsammans med min fenomenala kollega Oscar. Han håller i företagsinformationen och ger ett respektingivande intryck på ett mycket bra sätt, med hans proffsiga framtoning får vi fram vår seriositet.

Jag står för demoutbildningen, allt som man bör veta inom plock och smakprovsdemonstrationer. Jag har väl den lite mjukare framtoningen och "på samma nivå relation" med personalen.

Så vi kompletterar varandra, vi ger båda sidor som behövs i ett fungerande företag, men man slipper ha bägge rollerna själv.

Personalen känner respekt och samtidigt får de kompis känsla.

Vi började förra veckan i Piteå, drog vidare till Luleå för övernattning. Därefter körde vi uppåt landet till Kalix och Haparanda, vi hade bra flyt så vi hann med en tur på Ikea, varuhuset var stort, utan att egentligen ha något större sortiment, men som vanligt så blir det nästan bara värmeljus och servetter som inhandlas.

Vi övernattade i Haparanda på City hotellet. Hade vår konferens på Vinterpalatset, man förväntade sig nästan ett is hotell men så roligt skulle vi inte ha.

Vi har inte fått så många sökanden, men de som söker har rätt profil för detta arbete, vi har hittat grymt bra personal.

Sen styrde vi vår kosa mot Gällivare. Vi fick bra respons, till och med från hotell personalen, de blev så intresserade av vårt företag så de fyllde i anställningsunderlag för att få extra jobb, det var kul och ganska så överraskande, det var inget vi hade förväntat oss.

Vi körde tillbaka till Luleå, övernattade där för att sedan börja vår resa hemöver, men med några stopp efter vägen där vi besökte personal som hade förhinder att komma på de utsatta tiderna.

Så nu är vi starka från Kiruna ända ner till Älvsbyn.

Vi kom hem fredag kväll och åkte söndag förmiddag ner till Sveg, där träffade vi en jättegullig kvinna 79 år som ville ha ett extra knäck. Hon gjorde skoinlägg av näver och ull till försäjning men kände att hon skulle vilja komma ut och träffa folk.

Nu har vi betat av Dalarna bit för bit och hittat mången bra personal.

Nu ska vi försöka återskapa vardagen med att gå på bio, vi jobbar långt ut efter kvällarna, så leva på detta vis kan man bara göra ett par veckor.

Att sova på hotell har vissa fördelar men i långa loppet är det inget att sträva efter.

För hotellfrukosten som brukar hägra för en i vanliga fall, varierar verkligen, det är ett fåtal som är riktigt bra.

Lägger in bilder längre fram.

2 kommentarer:

diversemannen sa...

Damn it!!

Nu vet hela världen vad vi gör!!!!
Trodde att det var Du & jag Åsa!
:)

Nu är det G´natt!

// BIG O

Åsa sa...

Oh shit Sherlock, det tänkte jag inte på.

Nåväl, sanningen ska ju ändå fram förr eller senare.

Jag tror att det är bra för företaget om folk förstår hur jobbigt det är att åka runt hela Sverige och rekrytera, så vi får kredit för det vi gör.Om man inte har varit med om något liknande kan man ju tro att vi maskar eller så, när vi åker runt på våra rekryterings resor.

Men det blir ju ändå vår resa tillsammans, ingen annans!