Matklubbens Topplista

torsdag, september 20, 2007

Biosalong á la barndomen

Det fanns ingen biograf i Bollnäs, så vi fick helt sonika åka till Sandviken, 3,6 mil enkel väg.

När vi kom fram så ringlade sig kön långt utanför biografen.

Det var som förr i tiden, med en biosalong, en film som visas, samma personal som säljer biljetter, popcorn, godis och läsk och dessutom är maskinskötaren.

Det var så lustigt för han rev biljetten innan han gav den till mig.

Vi var sist i kön, så när vi hade handlat klart, sa han att nu går jag och startar filmen.

Salongen var relativt välfylld, vi satte oss på rad två, så att Oscar fick sträcka ut sina långa ben.

Vi hade endast ätit frukost och en sen lunch så vi vräkte i oss pop corn, de var sanslöst goda, jag som inte är så förtjust i pop corn i vanliga fall.

Det visades en enda reklamfilm före, det var en barnfilm som man bara måste se "Råttatouille" (rat-a-too-ee).

Filmen som visades var "Underbar och älskad av alla, och på jobbet är det också bra".

En perfekt film när man bara vill släppa alla tankar, speciellt jobbtankar.

Nu börjar nedräkningen, två orter kvar, i morgon åker vi till Ljusdal, därefter blir det Hudiksvall.

Sedan blir det UMEÅ!

Men vi vänder nästan om direkt, vi får lördagen på oss att hinna vara med våra respektive och familjen, för på söndag eftermiddag kör vi ner till Sthlm.

Vi har möten med företag och demobolag som vi ska börja samarbeta med, och en kaffekurs.

Men framför allt ser jag framemot att få umgängas lite med Ida, gå ut och äta middag, se hennes kontorsplats, och prata- prata- prata.

Men nu ska jag sova.

Inga kommentarer: