Matklubbens Topplista

lördag, november 08, 2014

Kolonilotten.


Det var ju ett tag sedan jag uppdaterade min blogg, så jag tänkte att nu är det väl ändå dags.

Så då börjar med att berätta om vår kolonilott, där har vi gjort lite förändringar.  Vi har satsat på att ha all odling nere på extra lotten och det känns så bra. Få bort mycket av all jord där uppe mot stugan och få in lite gräs och ytor att bara vara på.

Så här kommer några bilder.


Äntligen fick jag till cirkeln i mitten med pilflätade staket för klättrande blommor. Nu råkade jag köpa buskkrasse även detta år, men det blev ju fint ändå.


Bondbönor längs kanten, potatis och dill och längst fram en begynnande hallonhäck.

Fänkålen trivdes bra i pallkragen. Och så gott tunt skivad i en apelsinmarinad och sedan i en fräsch krispig sallad. 

Så många fantastiska ringblommor, nästan inte en enda som var exakt likadan.

Kan ni gissa vad detta är? Det är vattenmelon! Och vi fick tre riktigt stora och fina.

Jag bara älskar att gå och skörda, små krispiga grönsaker.

Men nu i helgen kommer vi att göra vinterstängning för nu är det för kallt och ruggigt att vara där ute.

Ha en fortsatt fin kväll.

Inga kommentarer: