Matklubbens Topplista

torsdag, oktober 20, 2011

Måltidens dag 20 oktober

För tolfte året i rad arrangeras stora och små tillställningar till matens ära runt om i hela landet.
Den som vill vara med och äta sig mätt på nya upplevelser kan ta nätet till hjälp för att orientera sig rätt i matdjungeln.

Jag fokuserar på Lchf och ska bearbeta mig igenom alla recept, kommentarer och åsikter om att äta mycket fett och proteiner och så lite kolhydrater som möjligt. Så får vi se vad jag kommer fram till. Har ju provat en hel del nu från och till under en längre tid, men inser att ska jag fortsätta att äta bröd så kommer jag inte att kunna gå ner i vikt eftersom det omvandlas till glukos, alltså socker så fort det har kommit ner i magen. Att baka enligt Lchf med olika varianter av mjöl och socker ersättningar funkar inte för mig, så då får jag sluta med allt vad bröd heter, kakor, bullar, pitabröd osv. Så det blir ju en utmaning utan dess like, kakmonster som jag är. Men skam den som ger sig, det ska gå!



Pusselipuss.

Inga kommentarer: