Matklubbens Topplista

fredag, oktober 14, 2011

Kolonilotten

Här står Åke och småpratar med Arne, förre ägaren.

Till våren, sommaren och hösten blir detta vårt andningshål.
Så jäkla underbart.

Jag har vurmat för sommarstuga, men aldrig hittat någon som varit perferkt.
Jo, det har jag, men då har de kostat runt miljonen.

Men nu har vi hittat något mellanting, och med odlingsmöjlighet, som jag alltid velat ha.

Dessutom på cykelsavstånd.

Vi får renovera stugan, men då precis som vi vill ha den.
Det blir liggande panel på väggar som vi målar vitt plus taket. Golvet blir breda granplankor.

Jag har hittat bäddsoffan, matbordet, stolarna, skåpet och gardinerna, allt har jag nere i källaren tills det är dags att inreda.

Det kommer att bli så avslappnat och fint. Där vi kan njuta och vila.

Tänk åka ut på fredag kväll, grilla något gott, dricka lite vin, sedan kunna köra igång med planteringarna direkt på lördagmorgonen, kanske lösa melodikrysset med en kopp kaffe under fläderträdet, sååå underbart.
Jag längtar.



Se vilken underbar jord, de som har ägt lotten tidigare var experter på ekologisk odling. Längst ner står Britta, förre ägaren av lotten. Ser ni längst bort på bilden, där finns extra lotter man kan hyra för en hundring per år, den som är närmast är våran, där ska vi odla massor med olika potatissorter och löksorter.

Inga kommentarer: