Matklubbens Topplista

måndag, augusti 10, 2009

Nolia

Den stora dagen på Nolia.
Ät och njut av mat från Norrländska producenter.

Här är jag i full gång med att förbereda Lammskavsgrytor.
Elin förbereder Caprese på Norrländska med tomater från Forslunda och Gideå Gets egen getmozarella. Mkt uppskattat av besökarna.

Amanda lägger sista handen vid vår "Lanthandel".
Kolla så fin den är i bakgrunden.

Vi fick en fantastiskt lyckad demodag.
Det var mycket att rodda i för att få allt att klaffa.
Men det är ett minne blott.

Vi fick mycket publicitet i media.
Ett helt uppslag i VK, med mig på ena sidan och bilder från Bondeaktionen på den andra.
Det viktigaste av allt, vårt budskap, köp lokalproducerat, gick verkligen fram.

I VF hade de en artikel om mig och recepten på det vi bjöd på, men inga bilder.

Jag tycker att vi hade den absolut bästa aktiviteten av alla som ordnades i Elektrolux demokök.
Vi var de som hade lagt ner mest arbete på att få det mysigt och ombonat.

Jag hade till och med tagit med mig trasmattor som täckte det annars trista betonggolvet.
Att vi sedan fick rulla ihop dem, för fallrisken, var en annan femma.

Det var fint så länge det varade.

Idag blev jag bjuden på lunch av LRF:s Anna Molander.
Hon vill att jag ordnar några av deras kommande aktiviteter.
Bra va!

2 kommentarer:

margit sa...

Nolia? Är det i Umeå? eller???

Åsa sa...

Noliamässan hålls vartannat år i Umeå och vartannat i Piteå.
Väl värt ett besök om man har möjlighet.