Matklubbens Topplista

tisdag, februari 05, 2008

Charlie Wilson´s War

Det blev film för mig och Amanda i går kväll.

Vi hade bokat tvättid, men eftersom en maskin var trasig så blev det ingen effektiv tvättning, så Åke sa; ni kan gå på bio så tvättar jag det viktigaste, så bokar vi en ny tvättid till helgen, hur snäll får man va egentligen.

Ska bli hur skönt som helst i den nya lägenheten då har vi en egen tvättmaskin och torktumlare, så kan man tvätta precis när man vill.

Åter till filmen.

Ett politiskt uppdrag med mycket humor, stundom verkligen underhållande, mitt betyg en nia, mest pga av lysande skådespelare och för en gång skull ett allvarligt problem som blir lätt att lösa, till en viss del otrovärdigt, och som får ett mycket gott slut. Hoppas att jag inte avslöjade för mycket nu, för er som inte har sett den.

Så här i efterhand blir denna film bara bättre och bättre när jag tänker tillbaka på den.

Inga kommentarer: