Matklubbens Topplista

lördag, januari 19, 2013

Julen


Tänk att vi tycker så mycket om denna högtid. Vi har inte ens tagit bort den ännu, helt och hållet. Vi har kvar stjärnor och elljusstakar och granen står avklädd men med ljusen kvar.

Eftersom jag jobbade så mycket veckan före jul, det blev 10 timmar per dag på butiken, eftersom min kollega blev sjuk fick jag ta hela dagen själv, ganska så tufft faktiskt. Sen blev jag också sjuk. Så Åke han fick julpynta hela lägenheten han bytte till och med gardiner, helt på eget initiativ. Så gamla hundar kan faktiskt lära sig att sitta, hahaha.

Så idag blir det storstädning och allt som har med julen att göra ska bort. Nu vill ja ha in det ljusa med en massa tulpaner och vårkänslor. Men det där med vårkänslor är ganska svårt eftersom vi har haft svinkallt hela veckan ända ner mot -27 grader. Men idag har vi bara -2, så vi måste även hinna med en promenad mitt över dagen.

Det var otroligt skönt att julafton inföll på en måndag. Jag var ju sjuk dagarna innan men sov i princip hela fredan, så jag kände mig riktigt pigg redan på lördan. Så det, var en lindrig förkylning jämfört med den som sen drabbade mig efter nyåret. Då hade jag ont i halsen i åtta dagar, helt sjukt. Men nu är jag frisk, det känns skönt.

På julafton hade vi alla flickor hemma, men bara Sten av pojkvännerna. Och äntligen fick vi ha Olle här, vi har ju firat tre jular utan honom, så trist. Det är ju barnen som gör julen.

Och på självaste julafton fick vi en jättekul överraskning, då Sten friade till Camilla, länge leve kärleken. Så nu får vi se fram emot ett bröllop, kanske till och med i Danmark, det vore himla kul.

Gofika till Kalle Anka.

Sill sex sorter och en julsnaps.

Länge leve kärleken.


Inga kommentarer: