Matklubbens Topplista

söndag, april 22, 2012

Kolonilotten i vinterskrud

Veckan före påsk plogades vägen ända fram till grindarna, så då tog vi en sväng förbi lotten, men glömde att fota.
Men så kände vi idag att vi så gärna ville se hur mycket det hade töat där ute. Det har  ju snöat ett par decimeter sen plogningen, så det var djupa hjulspår efter vägen, men det var bara att följa dem så gick det hur bra som helst. Och visst hade snön sjunkit undan, men oj oj oj så mycket snö det är kvar. Snön är blöt och tung, så det höll bra att gå på, vi tog oss ända fram till lotten, utan att sjunka ner en enda gång.

Det är så himla kul att stå där både inne och ute och planera hur vi ska ha det. Nu tror jag att jag vet var vi ska ha uteköket och örtagården, och det blir på samma ställe, till vänster om stugan, där det redan finns en vildvuxen rabatt. Frågan är bara om vi ska ha pergola över eller kanske någon form av "partytält" för vi vill ju ha tak, som skydd vid regn, för vi tänker skaffa en gasolgrill. Och så ska ju utemöblerna stå där under. Så får altanen bli ett soldäck.
Ja, det är mycket funderingar nu. Och jag måste vara där,  för att få en uppfattning om hur allt ska rymmas och hur det ska möbleras, jag får inte till det om jag ska sitta och rita på papper, men det är Åke expert på som tur är.


En mycket grå och dyster himmel, solen sprack fram någon timme efter vi hade åkt där ifrån.
Längst ner ser man kompostlådorna och i framkant rosen buskar.
Det är här jag ska anlägga en örtagård och ett utekök. Vi har 14 gamla fina fönster som vi kan utnyttja här i vinkel med någon form av tak och hörn av stolpar.
Vattenkranen. Ser ut som ett cykelstyre.

Inga kommentarer: