Matklubbens Topplista

onsdag, september 21, 2011

Ljuvliga lediga dagar

Det är så otroligt skönt med en ledig dag eller två mellan arbetsdagarna.
Jag brukar kalla dem för återhämtningsdagar. Även om jag städar och tvättar och lagar mycket mat, dessa dagar, så får jag ändå lite vila dess emellan, jag gör som jag vill. Och så lyssnar jag samtidigt på ljudböcker i min Iphone, så himla bra uppfinning.

Eller som när jag vaknar vid halv fyra, fyra på mornarna, eller vissa skulle väl kalla det natt, och inte kan somna om, är det perfekt att lyssna på en ljudbok. Jag somnar oftas om efter någon timme, men det är lugnt jag spolar bara tillbaka några minuter, tills jag känner igen mig i berättelsen.

Idag strålar solen som aldrig förr, det påminner mig om de fönster jag inte hann putsa innan regnandet satte igång. Men måste fixa lite nya gardiner först. Köpte några för en månad sedan, men de känns alldeles för mörka och murriga, så jag ska se om jag inte kan få byta dem till några ljusare och mer romantiska, romantiker som jag är. Hemtex har massor superfina, det blir bara svårt att välja.


Puss och kram.

Inga kommentarer: