Matklubbens Topplista

lördag, september 24, 2011

Hormon-gott!

Vallningarna fortsätter, så nu ska jag prova att äta mer av detta, så får vi se om jag svettas mindre. Jag kunde inte drömma om att det skulle vara så här besvärligt med klimakteriet, snart tycker jag att det får vara nog, har ju haft dessa besvär i ca 6 år nu, men, men inget att göra åt, bara gilla läget det är ju livets gilla gång.

Jag läser att många växter och grönsaker innehåller en substans som liknar östrogener, det kallas för ”naturligt östrogen”.

Till denna grupp hör: morot, sesam, vitlök, alfa-alfa groddar, kurbis, linser, ärtor och bönor av alla slag, äpple, rödbetor, potatis, havre och vete och fullkornsris.

Så ni som har samma problem, Östrogenboosta maten – nu!

Ingefärsvatten, börja med en kopp direkt på morgonen, före frukosten.

Kallt:
Färsk ingefära
Vatten
Skala ingefäran (enklast att skrapa den med en sked) och skiva den.
Lägg ingefäran i vattnet och låt stå några timmar.

Varmt:
Ingefära (pulver)
Honung
Vatten
Koka upp vatten och smaksätt med ingefära och honung. Servera genast.

Ingefärste

Aprikoser med saffran till -morgon eller mellanmål.




Så håll tummarna att detta funkar.

Inga kommentarer: