Matklubbens Topplista

torsdag, september 09, 2010

Våra Fyra årstider




Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag älskar hösten!
Jag älskar alla årstiderna egentligen, men vintern kan jag dock korta ner till ca en månad! hahahha, hade jag haft ekonomisk möjlighet hade jag kunnat tänka mig stanna utomlands januari, februari varje år när värsta snökaoset brakar loss, men, men, får satsa på att vinna pengar då och det är ju inte det lättaste.

Våren är ju nästan bättre än sommaren, sommaren ställer man så höga krav på och den uppfyller dem aldrig. Det är aldrig så varmt som man vill och det regnar mer än man vill.
Men det är skönt att slippa ha så mycket kläder på sig och man slipper sockar och kan gå barfota i ett par månader, vilket jag älskar.
Men det bästa med sommaren är ju ljuset, man blir ju piggare och det känns som dygnens timmar blir längre.


Men nu är det höst och man kan ta långa ljuvliga promenader i alla de vackra färgerna och ta djupa andetag i den klara höstluften.
Och tänk alla underbara grönsaker och bär som vi kan skörda och plocka och laga ljuvliga rätter av.
Och sen blir det älgjakt och vi får fylla frysen med bra kött.
Ja, nog är detta en mycket bra tid under året.

Inga kommentarer: