Matklubbens Topplista

onsdag, maj 14, 2008

Väntar

Nu har allt stannat av.
Alltså här hemma.
Nu väntar vi på Amandas flytt.
Inte för att vi vill bli av med henne. Utan för att kunna fortsätta att möblera och få ordning i lägenheten.
Vi kan ingenting göra förrän vi har "lillrummet" till vårt förfogande.

Vi har inte hittat skåpet till köket heller där vi ska förvara micron, plus lite annat som är bra att ha nära till hands i köket. Så det är inte färdigt heller.

Köksbord har jag hittat men det är möjligen en aningen för smalt. Tycker Åke i alla fall. Jag tror att det skulle bli riktigt bra med ett relativt smalt bord. När det bara är vi två som ska äta lägger vi oftast upp maten direkt på tallriken. När vi blir fler så kan man duka upp maten på bänken som en buffè.

Jag längtar tills vi har fått upp allt som är nerpackat i källaren.
Tills jag har ordning på mina kläder i garderoben som är i "lillrummet".
Var sak på sin plats.
Vi har trots allt bara 64 kvadratmeter. Så det kräver compact living.

I helgen ska vi ha Fanny och Olle, så Camilla och Patrik kan börja med sin flytt.

Det blir en prövning. Två personer till på 64 kvadratmeter.

Hoppas vädret blir varmare så vi kan vara ute mest hela tiden. Vi har flera fina lekparker i närheten. Så det blir nog att spendera mycket tid i dessa.
Sen blir det morgonpromenader med barnvagn istället för stavar. Men ut måste jag i alla fall.

För nu är jag så gott som frisk. Även om det inte hörs på rösten än.

Inga kommentarer: