Matklubbens Topplista

torsdag, maj 15, 2008

då är det väl min tur då

För 15 år sedan (1993)
Var jag 37 år. bodde i Röbäck i det mest perfekta parhus i två plan med två uteplatser varav en med sol hela dagen.jobbade som dagmamma vilket jag då tyckte var det absolut bästa jobbet man kunde ha. semestrade på kreta.

För 10 år sedan (1998)
Var jag 42 år. hade varit mormor till Fanny i två år. jag börjar fundera på om jag verkligen ska jobba som dagmamma i hela mitt liv. längtar tillbaka till caféjobben. börjar söka jobb på caféer och butiker. längtar även efter att flytta närmare stan. är mycket less på röbäck. ville få en stor förändring i mitt liv. semestrade på mallorca och i turkiet.

För 5 år sedan (2003)
Var jag 47 år. jobbade på ica gourmet som kallskänka. bodde i bostadsrätt på rosettvägen. men stod i bostadskö till drömlägenheten mitt i stan. börjar jobba på norrmejerier.semestrade på mallorca.

För 3 år sedan (2005)
Fyllde jag 50. firades med öppet hus. flyttar till drömlägenheten mitt i stan.
lever livets glada dagar. jobbet är perfekt.boendet är perfekt. semestrade på cypern och rodos.

För 1 år sedan (2007)
Var jag 51 år. blev av med jobbet på norrmejerier.fick jobb på action people.blev av med jobbet på action people. fick jobb på fibona group.fick möjligheten att bygga upp ett nytt företag från scratch.som blev mitt drömjobb som förhoppningsvis varar tills jag går i pension. semestrar på cypern.

För 3 månader sedan (februari)
Var jag 52 år. har köpt bostadsrätt på haga. ännu en drömlägenhet. yngsta dottern Amanda bestämmer sig för att flytta hemifrån. jag och min man firar under våren att vi har varit tillsammans i 34 år.

I går (14 maj)
tog jag min sista antibiotikatablett mot mykoplasma. åt middag i vardagsrummet samtidigt som jag såg på äntligen hemma. väntar på att Amanda ska flytta.

I dag (15 maj)
tog en shoppingrunda på stan efter jobbet. köpte skor. köpte plastväska som ska fungera som tvättkorg. köpte tre par örhängen på ur och penn. ett par alldeles för stora men jätte coola. åt middag i vardagsummet och såg på ett avsnitt av herrskap och tjänstefolk. börjar planera för semesterresan till Kefalonia i början av juni. har jobbat lite i kväll och ordnat ersättare till ett brödplock i dalarna.

I morgon (16 maj)
Kommer Fanny och Olle. camilla och patrik flyttar möbler.ska laga god mat och dricka lite vin.

Om ett år (2009)
Har jag vunnit så mycket pengar att jag kan gå ner i arbetstid.
jag kan resa.
ägna mig åt mina favorit intressen.
läsa språk.
umgås med barn och barnbarn.
Njuta av livet.

Inga kommentarer: