Matklubbens Topplista

söndag, maj 11, 2008

Helgen

Har varit relativt lugn och skön.
Jag börjar känna mig riktigt frisk nu, även om hostan sitter i, särskilt när jag anstränger mig.
Jag har kunnat gå mina morgonpromenader igen nu två morgnar och i morgon börjar jag att cykla till jobbet.
I Lördags planerade vi för ett besök på bygg och inredningsmässan, då Åke hade fribiljetter. Men det var verkligen en besvikelse. Vi gick förbi utställarna under mindre än tio minuter och den utlovade antikmässan som var en nyhet för i år innehöll mest en massa skräp, dyrt sådant.

Så gjorde vi ett besök på Plantagen. Även det blev en liten besvikelse. Men det är klart det är för tidigt för balkongblommor så det som finns är endast penséer att tillgå och de hoppar jag över i år.

Idag har Bengt varit här. Han fyller år idag. Så Åke bjöd ner honom på fotboll och god middag som present.

Min present till Bengt blev nybakta bullar, hans favorit. Så äntligen fick jag också stilla mitt sug. Men nu så här i efterhand mår jag mest bara illa.

Nu är det dax för kvällens tekopp.

Inga kommentarer: