Matklubbens Topplista

torsdag, december 06, 2007

Onsdag 5/12

Idag tänkte jag ta mig en rejäl sovmorgon.

Hade klockan på åtta, tänkte att nu ska jag sova ut...

Men vad tror ni?

Skulle jag kunna sova till åtta,
nähä mycket riktigt, jag vaknade 05.45, gick på toan och sen var det kört, kunde absolut inte somna om, så jag gick upp satte på tv:n, tvättade håret och fixade det, sminkade mig, klädde mig och gick till vardagsrummet som de kallar gemensamhetsutrymmet här på hotellet, åt av den minimalistiska frukosten, men blev ändå mätt och belåten.

Sen skrev jag lite på bloggen och ringde några samtal.

Hade beställt transfer till Arlanda, vid nio, åkte upp och kollade montern, städade till lite för att sen åka in till City och luncha med Ida.

Var lite tidig så jag gick en liten runda i några affärer, provade några byxor på Lindex, lite parfym på Åhléns och bara fönstershoppade i resterande butiker tills jag kom till Mango.

Där tog jag några kort på vackra kläder som jag skulle vilja ha.





Sen kom Ida och vi gick på Pong och åt lunch.
Sushi...

För mig var det allra första gångenDet var faktiskt riktigt gott och jag blev mätt.


Sen gick vi till NK och tittade på julskyltningen och den är ju alltid överdådig, se bara här nedan.



Där gick vi runt lite och tittade men mest var vi på parfymavdelningen.
Sen tog vi pendeln och bussen ut till Barkaby, gick på El-giganten och köpte en kyl/frys till Ida och så hann vi med några timmar på Ikea, med en fika där i mellan.
Sen tog vi buss och pendeln tillbaka till sta´n, Ida fortsatte hem till lägenheten och jag tog flygbussen till hotellet.
Väl på hotellet upptäckte jag hur hungrig jag var så jag åt middag vid 21.30 tiden, jättegod kycklingfilé med stark currysås och mycket grönsaker, gott.
Kom isäng rätt omedelbart efter det men låg och läste till halv ett, sen sov jag gott.

Inga kommentarer: