Matklubbens Topplista

söndag, december 23, 2007

Dan före doppare dan

Att bli ledig tre dagar före julafton var verkligen att föredra, vi hann både handla julklappar, städa och baka.

Jag har aldrig känt mig så här avslappnad, någon tidigare jul,

jag har bakat lagom mycket, Åke har städat och pyntat och pysslat som aldrig förr, och det har verkligen underlättat.

Sen kom Ida hem, vi har hunnit prata av oss, vi har så mycket att dryfta, så vi pratar nästan i mun på varann, utan att tycka att det blir jobbigt, bara trevligt.

Idag har vi alla tre hunnit hjälpa Amanda att plocka bröd på två butiker, tidigt i ottan, sen delade vi på oss och gjorde de sista inköpen, jag, mat och några extra klappar.

Sen åt vi lunch.

Därefter gjorde jag rödbetssallad, mimosasallad, kräftmix, äppelmos, köttbullar och julskinkan.

Sen såg vi julkalendern.

Sen åt vi middag. Lax med grapefrukt och krassesås, pressad potatis och sparris.

Chokladpraliner till efterrätt.

Sen klädde jag granen, vilket gick lätt som en plätt.

Nu sitter vi och myser framför tv:n och väntar på att slå in julklappar.

Flickorna har stängt in sig i köket och det är förbjudet att komma in.

Åke gör sig olika anledningar för att få komma in och flickorna blir hysteriska varje gång, måste skyla över och gömma,

jag ska snart hämta julklappspappret i köket, undrar vad det blir för reaktion då?

Jag tror att jag ska värma lite glögg,

då går nog paketinslagningen som en dans...

Sen blir det god natt.

I morgon är det julafton...

Inga kommentarer: