Matklubbens Topplista

torsdag, augusti 01, 2013

Bästa tiden på dagen.


Eftermiddagskaffe, idag på den inglasade balkongen för jag har tagit mig en hel bakdag och det är ju lättare inne i stan. 

Så förutom drömmarna har jag bakat Limeformar hette egentligen Citrongrottor, men eftersom jag varken hade vanliga havregryn, bara fiber och inga citroner, bara lime så blev det en helt annan kaka, därför fick den också ett annat namn. Dom blev supergoda. 
Receptet lägger jag upp i ett separat inlägg. 

Och så har jag bakat vanilj och kardemumma bullar. 

Receptet kommer i ett separat inlägg. 

Samtidigt bläddrar jag i en ny kakbok som jag fyndade igår på Coopen endast tretti kronor och fullspäckad med en massa spännande och annorlunda smakkombinationer. 

Vänta bara så får ni se. 
Jag planerar redan för höstkakorna. 

Men vänta nu! Jag är ju inte färdig med sommarkakorna, haha får ju inte gå händelserna i förväg. 

Inga kommentarer: