Matklubbens Topplista

onsdag, februari 17, 2010

Svärmor fyllde 90



Min svärmor är en riktig krutgumma.
Hon visste ingenting om vad som skulle hända den här dagen.
När jag grattade henne sa hon att hon trodde och hade hoppats på att få komma till Umeå och se våran nya lägenhet, när jag föreslog att hon kunde komma en vanlig helg med färdtjänst, svarade hon att hon inte hade tid för hon hade precis dragit upp en ny väv i västugan...
Vad är det med denna generation som bara ska jobba och jobba, min mamma var lika dan.
Men man kanske blir lika dan själv den dagen man inte har ett förvärvsarbete att gå till, att ha något att fördriva dagarna med, och att känna sig behövd, det är det som gör att man håller sig på benen och huvudet på skaft, så länge man får vara frisk i alla fall.

Vi samlades i Nalovardo utanför Sorsele.
Vi hyrde stugor för övernattning och åt gemensam middag på kvällen.
Det var så otroligt kul att få träffa alla på Åkes sida vilket inte sker allt för ofta.
Och Gunborg blev glatt överraskad av att alla barn med respektive, barnbarn och barnbarnsbarn var där.
Och piggare 90-åring får man leta efter.
Go girl, det är inte omöjligt att vi även får fira din 100-års dag.

5 kommentarer:

Mats Lindmark sa...

Nu har det tagit fart på din sida. Har inte varit in på ett tag eftersom det verkat stått STILL.

Jädrans vilken krutgumma din svärmor är. Det var länge sen vi träffade henne.

Åsa sa...

Ja, nu är jag färdig med kursen, så nu har jag lite mer tid över.

Katarina sa...

Ja, Gunborg är stilig, det har jag alltid tyckt.

Ingela Abrahamsson sa...

Tack för gästfriheten!
Va kul att hitta din blogg. Vilken guldgruva m recept. Å grattis till jobbet!
Erik & Lina hälsar.

Åsa sa...

Tack Ingela, vad kul att du har hittat hit. Det var verkligen trevligt att få ha er här, och att äntligen få träffa Eric och Lina också. Nästa gång vi åker till Sundsvall kommer vi förbi och ser hur ni har det.
Kul om du hittar något recept som du gillar.